Domnul Manicatide avea la dispoziţie doi ingineri : pe Alexe Șerban şi pe mine, aşa că ne-a repartizat fiecăruia o porţie din lucrările de calcul şi proiectare ce trebuiau executate. Alexe a primit aripa cu discurile sale, iar eu fuselajul cu suportul motor, care trebuia adaptat pentru a primi motorul cel nou. Pentru calcule am folosit, ca model, memoriul de calcul al avionului IAR 817S, adus de la Braşov, redactat sub forma impusă de regulamentele în vigoare la acea dată. Am introdus noile valori ale forţelor şi noile dimensiuni, unde era cazul, şi am constatat că, doar cu foarte mici modificări, structura lui IAR 817S rezistă tuturor solicitărilor corespunzătoare lui IAR 818. În consecinţă, domnul Manicatide a hotărât ca prototipul IAR 818 să fie realizat nu ca avion nou, ci prin transformarea unui IAR 817S, ceea ce simplifica imens fabricarea prototipului şi scurta durata de execuţie. ..... A fost prima şi singura mea experienţă de proiectant şi trebuie să mărturisesc că mie relaţia cu domnul Manicatide mi s-a părut perfectă. Atunci ? şi în anii care au urmat- am discutat deseori cu colegii despre maniera domnului Manicatide de a coordona proiectarea şi am constata că părerile erau împărţite [pag 323]