Mărturii
În dreapta puteți selecta categoria care vă intersează. Când căutați un nume specific, folosiți funcția de căutare.
DIN SECȚIUNEA "DIALOG ÎNTRE GENERAȚII"
25. Ce fel de idealuri își poate forma cultura românească (sau intelectualii români de azi...
Două răspunsuri, de la Sanda Golopenția și F.I., publicate pe 23.11.2009.
Citește mai multMărturii Dialog între generații
-
In octombrie 2009 am primit un mesaj de la Cristina Niculae, eleva in clasa a XII-a la Colegiul "Gheorghe Lazăr" din Bucuresti. Acest mesaj, a demarat proiectul actual de dialog intre generatii prin intermediul sitului memoria.ro.
Cristina adună intrebări pe care colegii ei și le pun despre viața în comunism, iar colaboratori ai sitului de diverse vârste și profesiuni răspund la ele, fiecare cu vocea proprie.
Dialog între generații
36 articole-
21. În ce măsură traiul din punct de vedere economic era mai bun atunci decât acum (nu existau oameni ai străzii, toți aveau o casă și o slujbă, etc.)?
Autor: Diana Mihordea -
22. Oamenii de rând (cei fără funcții foarte importante, dar cu venituri bune) aveau posibilitatea de a călători în afara blocului comunist (legal, ca turist)?
Autor: Diana Mihordea -
23. Care era povestea spitalelor psihiatrice și cei care le populau în timpul regimului comunist din România?
Autor: Cristina Niculae -
24. De ce au existat „lagărele” de copii din orfelinate și ale celor cu dizabilități din timpul regimului comunist?
Autor: Cristina Niculae -
25. Ce fel de idealuri își poate forma cultura românească (sau intelectualii români de azi) pentru „a-și recupera” terenul pierdut în timpul comunismului?
Autor: Cristina Niculae -
26. Ce a vrut, de fapt, Revoluția din 1989? A obținut ea oare ceea ce dorea?
Autor: Cristina Niculae -
P1. „Proletari din toate țările, uniți-vă!”? Uniți-vă pentru a trăi mai bine. De ce această generoasă concepție de viață nu a fost aplicată în țara de origine a autorilor săi?
Autor: Prof. Doina Bratu - diriginta clasei a XII-a G -
P2. De ce în China comunistă se obțin rezultate remarcabile în ultimii ani?
Autor: Prof. Doina Bratu - diriginta clasei a XII-a G -
P3. Din ce motiv puterea comunistă venită la putere a lichidat clasa intelectuală (care se dezvoltă foarte greu și în foarte multe generații)?
Autor: Prof. Doina Bratu - diriginta clasei a XII-a G -
P4. Fiecare popor și-a găsit „un Dumnezeu” care să-l protejeze. Dar comuniștii erau atei și interziceau religia. De ce oare? Cu cine l-au înlocuit pe Dumnezeu?
Autor: Prof. Doina Bratu - diriginta clasei a XII-a G -
27. Care a fost impactul comunismului asupra literaturii și asupra cenaclurilor literare ale vremii?
Autor: Ioana Oprea -
Bibliografie suplimentară: Raportul Final al Comisiei Prezidențiale pentru Analiza Dictaturii Comuniste din România
Autor: Președinte: Vladimir Tismăneanu, Co-editori: Dorin Dobrincu, Cristian Vasile -
Bibliografie suplimentară: „Etică și memorie”
Autor: Ruxandra Cesereanu -
Bibliografie suplimentară: Cărți înrudite cu tematica proiectului
Autor: Lidia Bradley -
Bibliografie suplimentară: Serialul gazetăresc despre Istoria Comunismului Românesc publicat de Jurnalul Național
Autor: Redactori ai Departamentului de Istorie Recentă, coordonat de Lavinia Betea -
Bibliografie suplimentară: Recomandările din Newsletter-ul Nr. 3/2009
Autor: IICCMER
Multimedia. Galerie foto.
Prin Câmpulung şi pe muscelele lui
Colecție de fotografii realizate de Nicolae Th. Ştefănescu. ”Majoritatea imaginilor lui Nicolae Th. Ştefănescu, realizate în condiţii tehnice foarte bune pentru un fotograf amator, sunt instantanee, de aici şi autenticitatea lor. Nimic aranjat, nimic căutat, totul stă sub zodia firescului şi a cotidianului. Viaţa unui oraş palpită în faţa unui trecător care are mereu în buzunar nelipsitul său aparat de fotografiat Kodak.” (A.S.) La secțiunea CĂRȚI puteți afla despre un volum dedicat fotografului iar la secțiunea EVOCĂRI PERSONALITĂȚI un articol semnat de Adrian Săvoiu.