De ce?

Că nu să ocupă să ne ajute cu nimic, noi am rămas tot cum am fost. Care a fost om și-a dat seama că familia lui trebe să crească în orice domeniu, să fie om mai înstărit și ca omenie și ca cinste și ca orice. Ăsta și-a făcut și dă la neamuri și dă la părinţi. Și asta și-a luat-o mai mult dă la părinţi și dă la neamuri, nicidecât dă la partidul romilor. Eu nu știu dă unde provine numele acesta dă romi.

Dar ei de unde știu de numele ăsta de romi?

Păi io cred că toate conducerile astea care erau și înainte dă comunism și după comunism, acu în democraţie, mai știu ei ceva despre noi. Că și la ora actuală se vorbește în Parlament că nu băgăm toţi ţiganii într-o oală și toţi românii într-o oală, că este om după om, este om bun, este om rău. Este om foarte rău în toată ţara noastră, nu poate să fie numa ţiganii răi. Este și român rău, care-și omoară părintele, care a trăit tata cu fata dă 9-10 ani. La noi la ţigani nu s-a întâmplat așa ceva.

La noi ăștia care ne cunoaștem,  ziceţi?

Da. Necunoscuţii care au venit din alte părţi, sunt și din ei oameni buni, dar majoritatea sunt oameni ca să nu schimbi un cuvânt cu ei.

Cu ţiganii care au venit din alte părţi?

Da, din alte părţi.

Deci la început n-au fost alţi romi în Caransebeș?

Nu, numai oamenii dă baștină, orșovenii, dă la Orșova, cinci familii tot dân familii bune, care or avut și neamuri aici: unchi, mătușe, verișori, verișoare.

Dar cu timpul totuși au venit și alţii.

Or mai venit din alte părţi: din partea Reșiţei, partea Lugojului, din partea Ardealului, dar noi nu avem tangenţe cu ei și nici ei cu noi. Nu ne dăm nici o întâlnire să stăm dă vorbă, zicem numa bună ziua și cu asta basta.